tisdag 14 augusti 2012

Our house, in the middle of the...

Här är iaf utsidan av huset.

HUS!

 Vy mot vår läggda

 Infarten mot huset hade göbben fixat med cement. Inte så speciellt charmigt, men kanske desto mer praktiskt kan jag tänka mig

 Det finns en tall på gården. Jag vågar inte uttala mig om hur gammal den kan vara, men alla som försökt lägga sina armar runt den kommer bara runt lite mer än halvvägs

 Vi har ju också en laggård och en vebod. Här ser vi ingången till vad som kan tänkas bli en gäststuga. Här inne finns också vedspisen som vi kommer ta in till köket sen

 En liten bit av vår läggda

 En bild på framsidan i kvällssol. När alla andra här uppe på kullen där vi bor nu har skugga, då har detta hus fortfarande sol

Och till sist, den mysiga gräsplätten längst bak där man varken kan se grannar eller vägar från nåt håll. Nästan.

Nästa gång. Inifrån. Och sen, före. Sen efter ett tag, efter. Jag längtar efter efter.

3 kommentarer:

  1. Har ni köpt hus?? Vad skojigt.. Vart då?

    SvaraRadera
  2. Inte köpt än, men kommer göra det nästa vecka. Det ligger ca 150 meter ner på vägen där vi bor nu. Så det blir inte nån större sträcka att flytta. Kan promenera ner med en fåtölj på ryggen i princip :-)

    SvaraRadera
  3. Ah.. Kul :-)
    Förresten finns några av grejorna ni fick ta från oss kvar? Och inte användes?

    SvaraRadera