fredag 22 februari 2013

Houston we have a Villavillekulla

Vi (Läs:jag) har målat och slipat och spacklat och donat. Nu är My's rum så gott som färdigt, det fattas bara golvlister. Och elektricitet, men det klöser vi med skarvsladdar sålänge. 

 Censurerade barn. Det var som inte läge att ha kläder på dem just då...

 Egentligen så ville jag ha mer markanta penseldrag, men detta får duga. My gillade det iallafall och det är väl det som spelar någon roll egentligen

Jag reflekterade idag över hur mycket plats barna faktiskt kommer få på övervåningen sen när vardagsrummet och köket är klart nere. De kommer ha sina två rum med sängar i, sen också ett mysrum med soffa och böcker eller en koja eller vad de nu väljer att ha där. Och så hobbyrummet också. De kommer ju i princip ha som sin egen lilla lägenhet här uppe.

 Det kommer bli hur bra som helst! Längtar tills vi använder alla rum.


Jag avslutar med mastodont-stickan som jag drog ut ur My's fot idag. Trägolvet vs. My: 1-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar