söndag 3 februari 2013

Nämen hejsan

Och så helt plötsligt kom arbetslusten tillbaka till oss. Eller den har inte varit helt borta, det har blivit en hel del gjort, fast inte lika mycket som det blev nu i helgen.

Vi tänkte först städa upp inne i tvättstugan och få till lite förvaring där inne. Och det gjorde vi. Sen hade vi planer på att röja undan inne i det blivande vardagsrummet nere. Få ut alla soffor och allt som vi inte ska ha kvar. Men dit hann vi inte för helt plötsligt så började vi riva väggen mellan köket och matsalen. Jag måste säga att det känns ganska häftigt att i princip halva nedervåningen kommer vara kök. Stort blire.

Jag var inte så bra på att ta bilder precis innan vi började riva, men jag hittade en lite äldre där man ser rätt så bra hur det såg ut.

Före

Efter

 Och från andra hållet

 En superfin vägg med plank gömde sig bakom pappen. Medan Matte älskar färgen så är jag lite mer osäker. Jag måste fundera.

 Lite hushistoria

Hela "första rummet", där man ser diskbänken på första bilden, där kommer det bara vara skåp, bänkar, vitvaror, skafferi (den lilla dörren som är öppen på bild nr 3) och diskbänk. Sen har vi köksbord, stolar och kökssoffa inne i det "andra rummet" (Där fönsterna är, bild nr 2).

Fyra fönster i köket, med ljus från tre olika håll. Kan inte annat än bli hur bra som helst!

1 kommentar:

  1. Låter toppen tycker jag :-) Ni får säga till om ni behöver hjälp.. Jag kan nog låna ut morbrorn din ;-)

    SvaraRadera