söndag 6 januari 2013

Isbanan

Hittade en bild.


Jag är fortfarande väldigt stolt över hur jag lyckades ta mig ner utan en skråma på bilen. Jag får också fortfarande nästan samma känsla av panik bara av att se på den här bilden...

Skumt hur man, eller jag, handlar i såna situationer. Nu har jag inte så många exempel att ta ifrån men som då och den gången jag fick sladd i en kurva när jag kom och körde i 90. Först får jag panik i två -tre sekunder, sen så är det som att kroppen går in i "survival-mode". Blir helt lugn och börjar sen tänka hur jag ska göra för att försöka lösa situationen. Som när jag fick sladd, det var länge som jag inte alls fattade hur jag kunde ha sinnesnärvaro att komma ihåg från halkbanan hur man skulle häva en sladd. Men nu när det med backen hände, då började jag förstå lite bättre.

I alla fall så tycker jag det är intressant att jag inte reagerat med totalpanik någon av gångerna.

Förutom efteråt. Då typ:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar