onsdag 2 januari 2013

Strömmen

Elektricitet, utan massa skarvsladdar, till:
Utebelysning, hall, tvättstuga och toan nere - CHECK!!!
Men sen insåg jag att vi inte har några taklampor... Men det är ju som betydligt enklare att fara och köpa en simpel taklampa än att få hit ett upptagen elektriker.

I vilket fall så trivs vi bra i huset. Det är lite smådrygt att inte ha någon spis än. Så alla måltider blir lite hipp som happ, ingen vidare struktur. Men snart så ska nog spisen få lite ström i sig den med. Imorgon så kommer jag städa klart det allra sista i gammhuset och sen är äntligen det huset ute ur huvudet. Förutom alla miljoner saker som är i garaget, lillstugan och på gården där som vi kommer ta ner när snön försvunnit. Meeeen, detförsökerjagintetänkapånu.

Idag tändes vår fina utelampa nere vid vägen. Den lyser väldigt starkt. Ska man våga sig på att tänka på hur mycket pengar den kan tänkas kosta att driva? Strömbrytaren sitter i hallen så om jag känner mig själv rätt så kommer den nog vara på dygnet runt nu den närmsta tiden, tills vi fixat en timer.

Nej, nu ska jag glädjas åt att vi börjar få el utan skarvsladdar och inte glida in på negativa sidospår. Vi har ström! Wiiihoooo!

Var jag tillräckligt övertygande?

(Jag är glad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar