torsdag 31 maj 2012

Får det lov att vara lite lunch?

Öppnar kylskåpet och upptäcker att Matte ätit upp i princip alla rester som jag och barna skulle äta till lunch idag. Lagom irriterad, så börjar jag gräva efter något annat att göra lunch av. Då upptäcker jag att en flaska med soja som stod på översta hyllan har läkt. Fullt med soja, på alla hyllplan. Helt plötsligt så liksom flyttar sig irritationen till mot sojan istället. Himla tur. Jag var bara några sekunder ifrån att skicka iväg ett ilsket sms.

Och vilken tur för barna som fick äta precis vad de ville från alla saker jag plockade ut från kylskåpet. De valde...*trumvirvel*...

Korv och... hallonsylt

Åh, mums! Är inte den första tanken som ploppar upp. Jag tycker det snarare påminner lite om något som Hannibal Lekter inte tackat nej till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar