söndag 6 maj 2012

Sushi och vääädret

Idag när vi skulle äta middag så ville jag äta sushi men Matte ville äta korv med bröd. Så jag lagade sushi åt mig så kokade Matte korv åt sig själv och barna.

När vi sitter och äter så vill My ha sushi istället. Så jag pillrar bort wasabin så fick hon slafsa i sig bäst hon ville. Och hon gillade det. Oliver och mögelost också, som jag själv lärde mig tycka om när jag var kanske 22-23 år, det mumsar hon gärna i sig. Knäppa onge.

Annars har vi hängt ute mest hela dagen, i det minst sagt ombytliga vädret. Idag har det snöat, varit soligt, haglat, regnat och snö-regnat.

Varför hålla sig till ett väder, när det finns så mycket att variera mellan (och ett glädjeskutt på det). Kan jag tänka mig att "den/det" som bestämmer vädret tänkte. 

Igår. Betydligt mer förutsägbart, men inte riiiktigt tillfredsställande. Inte alls faktiskt, inte det minsta pyttelilla. Skitväder! Bajsväder! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar