fredag 11 maj 2012

The massaker in our house!

Ofta när jag hackar t.ex. lök, så kan jag helt plötsligt få någon sorts "uppenbarelse" om att 'Nej! Ta det lugnt nu, annars kommer du skära dig'. Men varje jäkla gång den där tanken kommer upp i mitt huvud så skrattar jag bort den, för att sekunden senare, gissa vad. Jo, precis, skära mig. Det slår aldrig fel.

När man strimlar något på "knog-förstöraren" också. Tragiskt nog så vet jag inte vad den heter egentligen. Den dära fyrkantiga saken som man oftast strimlar ost med. Samma tanke kommer ofta upp när jag använder den. Och samma tanke är alltid ignorerad. Men minnet är väl bra med ibland lite väl kort eftersom jag också då ALLTID lyckas skala bort lite hud på handen/fingret, eller typ tummen. Som idag...

Massakern!!! Eller typ nästan... kanske inte alls. Men det gjorde ONT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar