fredag 11 maj 2012

Tvättmaskins-drama

Igår var det planerat strömavbrott här från kl 21 till 02.

Sex minuter i nio kommer jag på att det kanske inte var fullt genomtänkt att starta en tvättmaskin med klorin i bara en halvtimme tidigare. Slänger mig i panik på handtaget till toan samtidigt som jag rabblar en svordomsramsa. Stänger av maskinen, ska precis trycka igång urpumpning. Piioow. Svart! Jahapp... Ännu vackrare svordomar yttras " -...klockan är FEM I ju, FEM I..."

Frågar om råd på facebook. 'Kan maskinen frätas sönder?' Ingen respons. Googlar "klorin + tvättmaskin + världensundergång, typ". Med en ficklampa i munnen hittar jag sen en slang under maskinen. Aaah, manuell tömning.

Jackpot, Yatzi, Jumanji! (och lite lite skämmas för att jag inte tänkte på det tidigare...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar