onsdag 12 december 2012

Det blev lite varmt

Jag har nog sagt/skrivit det förut, men det tål att förmedlas igen. Jag hatar att duscha på vintern. Du är kall, går in i en varm dusch för att sedan gå ut ur duschen och frysa mer än du gjorde innan du gick in i den. Tortyr!

Iallafall. Jag tänkte överlista frusenheten nu igår kväll. Jag tokeldade i kaminen så att det skulle bli varmt här inne. Efter tre omgångar med ved så var jag redo. Tog sats, och skyndade mig att duscha. Pjuh. Jag frös inte nåt! Men det jag inte räknat med efter två fulla korgar ved, det var att det skulle fortsätta att bli varmare, och varmare, och varmare, tills...

Det blev liiite varmt...

Den annars så väldigt översociala katten var inte alls speciellt social igår

Han låg bara mest och fläkte. Max två meter från värmekällan. Kollade trött upp på mig om jag passerade, men gjorde inga större utfall eller försök till kontakt. Annars så är han som klistrad i mitt knä hela kvällarna. 

Han är så uppenbart avslöjad nu. Det är inte alls mig han vill vara nära, han vill vara varm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar