måndag 17 december 2012

En jäkla massa text om en sketen tv

Idag var det en såndär dag som man gärna hade kunnat varit utan. Barn som bråkar och grinar, en mamma som låter som en pojke i sina tidiga tonår när hon höjer rösten minsta lilla. Det resulterar ju inte direkt i att barna lyssnar bättre på mig när jag säger åt dem och sen själv småskrattar för mig själv efteråt åt hur rolig jag just lät. Nej, det funkar inte så bra.

Annars idag så välte Nemo tv'n. Det är en "tjock-tv" och är nog i alla fall mer än dubbelt så tung än en vanlig gammal tjock-tv. Så det var jäkligt tur att det inte hände nåt värre än att både jag och han vart skrämda. Jag såg det aldrig hända men hörde och det var inte en liten smäll heller. Jag förstår inte hur han kunnat styra fram den. I alla fall, eftersom vi ändå ska flytta det sista imorgon så kändes det lönlöst att ställa tillbaka den.

Ett tomt vardagsrum

Jag förstår inte hur bilden inte skadades mer än den gjorde. Om man ser noga så ser man att det är intryckt på sidorna och en missfärgning i vänstra nedre hörnet, som blev nu idag. Men med tanke på att den välte med glaset neråt så hade jag förväntat mig en krossad ruta i alla fall, fast icke. 

Jag skulle vilja se den lcd-3D-monster-TV'n som klarar ett platt fall med endast de skadorna som jag just räknade upp. Nä, skulle inte tro att någon skulle klara det faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar