söndag 2 december 2012

M.A.T

Jag återhämtar mig fortfarande efter helgens frosseri...

For till mormor och morfar i torsdags.
Ett vanligt matschema kan se ut ungefär såhär när man är där:

08:00 - Frukost.

09:30 - Fika

10:30 - Fika eller en fråga om man är hungrig

11:00-12:00 - Lunch

13:00 - Fika

14:30 - Fika eller eventuell uppmaning om att gå och äta något

16:00 - Middag, som alltid är så god att man äter alldeles för mycket

16:15 - Efterätt, som man egentligen inte vill äta eftersom man är för mätt, men som alltid slinker ner ändå

17:00-18:00 - Fika

19:00 till Läggdags - En återkommande fråga varje hel och halvtimme: Är du hungrig? Vill du ha nåt? Ska du inte äta nåt?

Hmmm. Låt mig få fundera lite...

I lördags så fyllde mormor år så då fanns det extra mycket att äta. Vid tre-tiden, precis efter att vi har ätit buffé så for vi hemåt. Vi for tidigare än alla andra för vi skulle fara och äta Julbord. Ja, julbord...

Jag kan inte påstå att jag direkt åt så mycket. Eller ens njöt det minsta lilla av den maten. I skrivande stund så kan jag nästan tyckas min förnimma en svag lukt av senap när jag rapar.

För det var ungefär så mycket jag orkade. Cirka 4-5 tuggor skinkmacka. Sen kapitulerade jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar