måndag 10 december 2012

Jag hinner inte

Det är mycket att göra och tänka på just nu. Speciellt nu när det är så nära med flytten. I helgen så har barna varit hos morfars och jag och Matte har målat och slipat och donat och fixat. När jag for och hämtade hem barna så städade han också så att vi kan ställa in soffan. Jag tog lite bilder. Fastnade för den här nu när jag kollade igenom dem.

Snö

På bilden ovan har vi: Målat tak, målat två varv vägg, målat tre varv fönster. Balkongdörren har ett varv kvar. Satt upp taklister. Och så ska innerfönstrerna upp också. De är nykittade och målade. Jag tycker inte om att uttala det ordet. Jag vill stava det Shit, med tanke på hur det uttalas. Men näerå. Kit. KIT. Varför säger man då inte bara kit, och inte Schitt?

Jag har schittat fönster. Jäkla hittepåord.

Här har vi förresten samma fönster, innan renovering och ca 4-5 månader tidigare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar