söndag 14 oktober 2012

HejHej Herr Katt!

Som flyttat in. Fast som väljer själv om han vill flytta med när vi flyttar till huset sen. Han har nog hunnit vant sig vid det här huset vid det laget, jag får hälsa på här sen. För det finns en viss risk att jag nog fäster mig vid honom mer än han vid mig. En liiiten risk.

Han var väldigt reserverad igår när han kom. Men när alla gått och lagt sig så smög han fram och verkade vilja ta igen förlorad uppmärksamhet. Idag har han också gömt sig mycket. Fast också varit nyfiken och kommit fram när det kommit hit någon. Nu på kvällen är han social igen. Även fast barna fortfarande var vakna så var han framme. Mycket nytt.

Mr katt. Som förövrigt tappar så mycket hår att man kan tro att 78 hamstar tagit massjälvmord i knäet på en när han just suttit där.

2 kommentarer:

  1. Jo, Bullen Karl-Gustav han är sin egen och bor vars han vill! Men han skulle nog haft sig en borste.

    /Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick låna en av mamma som funkade väldigt bra. Fast han verkade inte riktigt bekväm över att bli kammad så jag tänkte att jag får ta det successivt, eller vänta tills han acklimatiserat sig bättre.

      Men annars så verkar han stadga sig mer och mer. Fortfarande reserverad mot barna, men det var han ju även i Rossvik och i Ullånger om jag minns rätt.

      Riktigt bestämd är han också. Kommer in i datarummet och sätter sig och jamar tills jag vänder mig om och kollar på honom. Då går han och ställer sig bredvid stolen och kollar. Sen hoppar han upp i knät och borrar ner sig.

      Det verkar iaf som att han kommer vänja sig bra. Han försökte smita ut idag också när dörren öppnades, så det gäller att ha koll.

      Radera