söndag 11 november 2012

Mobbningen

Grannkatterna är tre eller fyra stycken. Jag misstänker att det kan ha blivit lite konflikt. Den vita katten, som bor här nu, han har då och då små sår vid halsen och ansiktet. Ibland kan jag se honom sitta utanför fönstret och se ner på en av grannkatterna som morrar och jamar ilsket. Jag brukar i de situationerna öppna ytterdörren snabbt så att den blir rädd och springer iväg, alternativt slänga iväg första bästa sak jag får tag i. Jag vet inte riktigt om jag hjälper eller stjälper den vita med det beteendet men det känns i alla fall lite bättre efteråt, för mig.


Han är förresten, till min stora förvåning, inte alls rädd för barna längre. Kanske inte sådär väldigt genomtänkt beslut från hans sida kan jag tycka ibland men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar