söndag 18 november 2012

Spidey

Idag sprang barna runt och lekte att en var ett lejon och den andre en spindel. Spindeln jagade lejonet och ville äta upp det. Jag kan inte tycka att det var något speciellt konstigt med det egentligen. Det är väl ungefär så det ser ut här hemma när jag fått syn på en svart prick i ögonvrån som jag tycker rör sig. Först förstenad, sen backa, långsamt, lååångsaaamt... 

Precis som att jag tror att det är en fullstor T-rex jag har att göra med, att dess syn skulle baseras på rörelse... För jag menar, hade spindeln velat anfalla mig så hade den nog gjort det medan jag sov och inte mitt på ljusa dagen bland en massa folk. OM spindeln nu skulle haft siktet inställt på människokött så vore ju det smartaste att vara diskret och inte dra till sig för mycket uppmärksamhet, tycker man.

Spindeln på bilden har inget med texten att göra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar