tisdag 13 november 2012

Takmålning och rivning

Som jag sa, golv. Också påbörjat på toaletten uppe. Så fint, så fint, så fint.





Jag tänkte måla taket inne i vårt sovrum idag. Så det gjorde jag. När jag hade kanske 5 kvm kvar att måla så råkar jag dra rollern där det var nymålat och då lossnar det stora bitar av färgen. Jag försöker i desperation kladda på mer färg men det gör det hela bara värre. Så i ett impulsivt och aningen ångestladdat ögonblick springer jag och hämtar en kniv, hugger in den i taket och river upp lite för att se vad som kunde tänkas finnas under. 

Synd på slöseri med färg, för taket var riktigt snyggt därunder.



Sååå, då var det bara att vänta på den som ska komma och städa upp antar jag...?

2 kommentarer:

  1. Trevlig blogg! Ska helt klart följa er resa genom renoveringarna :)

    / Kroffe, Mattias kollega.

    SvaraRadera